«Про політичну корупцію
нардепів у 2014 році» (частина 1) https://olegmartynenkobloga.blogspot.com/2025/02/2014-1.html
, у кінці публікації пояснювальна записка. «Про політичну корупцію
нардепів у 2014 році» (частина 2) https://olegmartynenkobloga.blogspot.com/2025/03/2014-2.html
Продовжуючи описання знищення нардепами
статті 364 КК у 2014 році, за ініціативою фракції ВО «Батьківщина», необхідно
нагадати, що у кінці другої частини цих публікацій, мова йшла про те, що за «особистою
думкою» нардепа А. Кожем’якіна, кримінальна відповідальність «за зловживання» повинна
наступати виключно у випадку наявності матеріальної шкоди. Витяг скріншот з
пояснювальної записці, складеної цим нардепом у 2013 році.
Під цим скріншотом, у частині другою, мною було зазначено
про те, чому ні є обов’язковим заподіяння матеріальної шкоди через зловживання,
для притягнення винної особи до кримінальної відповідальності. Крім того, є
сенс навести приклади діянь (зловживання та перевищення) без наявності
матеріальної шкоди, які за КК є кримінальними правопорушеннями.
Так, 14.07.2020 року Законом №
768-IX, до Кримінального кодексу була додана стаття 365-3, про кримінальну
відповідальність за «Бездіяльність працівника правоохоронного органу щодо
незаконної діяльності з організації або проведення азартних ігор, лотерей», де передбачене
покарання виключно позбавленням волі від 6 до 8 років! Про додання цієї дуже
цікавої статті до КК, мною буде підготовлена окрема публікація. Саме цікаве те,
що кримінальною відповідальністю за цією статтею, є фактичне зловживання службовим
становищем (владою) шляхом бездіяльності. Тобто, у якось степені стаття 365-3 КК
є «статтею-двійником» (використовую визначення А. Кожем’якіна, щодо статей 423
та 424 КК, про що буде далі) статті 364 цього Кодексу, але …, без визначення
будь якої шкоди, для кваліфікації цього злочину?! Виникає питання до нардепів,
за якою «методикою» визначається спричинена шкода за цим злочином? Крім того, передбаченим
покаранням за статтею 365-3 КК, є позбавлення волі від 6 до 8 років (не
зазначено про «ТЯЖКІ НАСЛІДКИ), суворіше ніж передбачено ч. 2 (останньою) ст.
364 цього Кодексу, де від 3 до 6, за «ТЯЖКІ НАСЛІДКИ»?!
Продовжуючи, треба навести
диспозицію частини 1 статті 375 КК України, яка передбачала кримінальну
відповідальність суддів з 2001 року по грудень 2020 року (про знищення цієї
статті фракцією ОПЗЖ та відповідним Рішенням КСУ буде також окрема публікація),
- «Постановлення суддею (суддями)
завідомо неправосудного вироку, рішення, ухвали або постанови». І тільки в частині
другої цієї статті, ознаками злочину були: «спричинення тяжких наслідків» або «вчинення
цього злочину з корисливих мотивів чи в інших особистих інтересах». Суть цього
порівняння у тому, що на протязі більш ніж 19 років, до кримінальної
відповідальності можна було притягнути суддю, «за постановлення ним завідомо неправосудного
(незаконного, необґрунтованого, зазначено у спрощеному сенсі) судового рішення!
У той же час, прокурор чи слідчий не несли та не несуть кримінальну
відповідальність, наприклад, за винесення «завідомо незаконної» чи «завідома
необґрунтованої» постанови, навіть при наявності спричинення мільйонних збитків
фізичної або юридичної особі?! Може хто не розуміє, але це є нормою для українського
законодавства! Треба також зауважити про те, що до змін внесених до ст. 364 КК
законами 2014 року, така кримінальна відповідальність існувала на законодавчому
рівні, але практично її не застосовували, виключно через корупційну складову з
боку прокурорів.
За доводами Кожем’якіна щодо
«об’єднання» третіх частин статей 364 та 365, в «одну третю» статті 365 (все
стосується КК), він зазначив наступне (нижче скріншот):
«Шулерство» Кожем’якіна з маніпуляціями кримінальними «зловживанням»
та «перевищенням» очевидне. Фактичне знищення ст. 364 КК України, та частково
статті 365 цього Кодексу переслідувало одну мету – безпідставна (корупційна) реабілітація
засуджених за цими статтями Ю. Луценка та Ю. Тимошенки, що на мій погляд мало
та по теперішний час має тяжкі наслідки відносно всьому Українському
суспільству та державних інтересів! Звертаю увагу, я не про те що
реабілітували, а про те, що знищили саму «антикорупційну» статтю з КК України. Краще
би політична команда Ю. Тимошенки дала би хабарі членам колегії суддів
Верховного суду України, для перегляду відповідних кримінальних справ за «нововиявленими
обставинами» (сфальсифікував таки обставини), з постановленням виправдувального
вироку. Багато хто скаже, так це ж низка особливо тяжких злочинів. Не
заперечую, але це не було би такою шкодою для правопорядку, тобто для
Суспільства та держави, як це відбулося через прийняття зазначених вище законів.
Для повного розуміння «багатоходівкі» від фракції ВО
«Батьківщина» ВР України у 2014 році, щодо прийняття «корупційних законів від
21.02. та 13.05.2014, потрібно звернути увагу на інше політичне шахрайство цих
політиків. Мова про виключення з кримінального кодексу «військових» статей 423
та 424. Само по собі, це було прикриттям того, що нібито диспозиції статей 364
та 365 КК «змінювали» не заради Луценка та Тимошенки, а лише з метою «удосконалення
Кримінального кодексу».
Але, якщо подивитися на
підстави виключення ст. ст. 423 та 424 з КК, які зазначені у пояснювальної
записці Кожем’якіна, то стане зрозуміло, що це була чергова маячня (нижче
скріншот).:
З цього всього виникає основне питання до інших нардепів, які ні
були «протимошенківські», - вони голосували за закони від 21.02.2014 № 746-VII
та від 13.05.2014 № 1261-VII через отримання хабарів, чи їх розвели як лохів???
У якості інформації, необхідно зазначити, що у жовтні 2019 року
мною було направлено депутатське звернення (депутата Каховської райради VІІ скликання) до Президента та ВР України, з проханням скасувати
зміни до ст. 364 КК України, які відбулися за законами № 746-VII від 21.02.2014
та № 1261-VII від 13.05.2014. Копія відповіді з ВР України нижче.
Вже 18.12.2019 року у ВР України було зареєстровано відповідний
законопроект, поданий до ВР України Президентом О. Зеленським.
Весь цинізм цієї «події» у тому, що пройшло більше ніж п’ять
років з часу подання зазначеного законопроекту на розгляд та для прийняття
відповідного Закону, але законопроект № 2621 від 18.12.2019 так і не став Законом?!
Тобто, «монобільшість» чомусь «ПОКЛАЛА» на свого «лідера». Погоджуюся з тим, що
їх лідер може боротися тільки з зовнішніми ворогами, «своїх», внутрішніх
ворогів України він покриває. Що можна казати про таку ситуацію у владі?
Варіанти: користь, тупість, недбалість, незручно роздовбати друзів тощо. Доречи, є ще відносно «свіжа» відповідь на моє нещодавнє
звернення від ГО до ВРУ, щодо тяганини внесення змін до ст. 364 КК. Нема сенсу
її цитувати, додаю її копію.
Мова у відповіді йде про «включення законопроекту № 2621 від 18.12.2019
до плану роботи 12 сесії ВР України ІХ скликання. На сьогодення, з лютого 2025
року почала роботу 13 сесія. Відповідний закон, щодо внесення змін до ст. 364
КК не прийнятий. Але ні у Президента, а ні у нардепів не виникло бажання повністю
скасувати відверто корупційні закони № 746-VII та № 1261-VII. У них вистачило
сміливості тільки на «дуже потужні» намагання внести зміни лише до п. 3
примітки статті 364 КК, про визнання зловживання злочином через спричинення «не
грошової істотної шкоди»?! У той же час, «тяжкими наслідками» за частиною
другою ст. 364 КК та пунктом 4 примітки до цієї статті, повинно залишитися
тільки грошове вимірювання таких «наслідків»?! Навіть такі «дрібні» зміни до статті
364, не можуть зробити політичні імпотенти з ВР України! Закон який вони не
можуть прийняти на протязі більш ніж 5 років, у тому вигляді, в якому є
відповідний законопроект до нього, практично не буде мати серйозний вплив на
антикорупційну діяльність правоохоронців та суддів! Це «вчорашній день». Ми,
ГО, запропонували радикальні антикорупційні зміни до КК та КПК, що у якості
пропозиції надіслали Президенту та нардепам, але про це окремо.
Далі буде.
Просимо розповсюджувати ці публікації (далі буде про інші корупційні
зміни до КК та КПК України) для розуміння корупційного коріння у правоохоронної
діяльності в нашої країні.
Ви можете матеріально підтримати нас (ГО) у антикорупційної
діяльності, шляхом переказу незначних грошових коштів на банківську карку MasterCard
Instant UAH 5355 1762 0197 8457. (канцтовари,
пересилка звернень, втрата значного часу на моніторинг та складання звернень та
публікації, замість роботи на самих себе).
Голова ГО «Імпічмент»
Олег Мартиненко
Комментариев нет:
Отправить комментарий